Wysyłasz swojego malucha na zajęcia dodatkowe po raz pierwszy i troszkę się stresujecie? Spokojna głowa! Już opowiadamy, co Was czeka na lekcji angielskiego. 🙂

Po wciśnięciu numeru trzy na domofonie i wdrapaniu się na drugie piętro przywita Was Wisia, która wskaże drogę do klasy. Usłyszycie dobiegającą z niej muzykę, a za drzwiami zobaczycie dywan z trawy, zabawki, książki i oczywiście lektorkę, która pospieszy Was poznać. Następnie uruchomi BAŃKORATOR i zachęci dzieci do zabawy w catching bubbles! Taka atmosfera pomoże w przełamaniu tremy i ułatwi Wasze chwilowe rozstanie. Mimo, że bańki mydlane najczęściej odganiają wszystkie zmartwienia, to gdyby Twoje dziecko jeszcze się niepokoiło, to pamiętaj, że każdy rodzic jest mile widziany w klasie, zwłaszcza w okresie adaptacyjnym.

Po bańkowej pogoni lektorka delikatnie zawoła do dzieci “Let’s sit down” i wskaże poduszki na trawiastym dywanie. Po tym jak każde z nich zajmie miejsce, przyjdzie czas na piosenki z elementami ruchu. Gdy dzieci będą śpiewać o tym, że są głodne to pomasują się po brzuszkach, gdy o tym, że jest im gorąco to teatralnie się powachlują. Utwory o podskokach i obrotach poskutkują podskokami i obrotami. Te o kolorach przemienią się w poszukiwanie wielobarwnych przedmiotów, a te o zwierzątkach w konkurs śmiesznych odgłosów!

Hello! Hello! Hello, how are you? 

I’m good! I’m great! I’m wonderful!

Hello! Hello! Hello, how are you?

I’m tired. I’m hungry. I’m not so good.

Po tej energetycznej części lekcji, lektorka wyłączy muzykę i ogłosi “Story time!”. Dzieciaczki usiądą na poduszkach i patrząc na malowane akwarelą plansze wysłuchają rymowanej historii.  Następnie przywitają się z bohaterami oraz powtórzą słówka i struktury z opowieści. Dzięki rymom i rytmowi historii pełne zdania z łatwością zostaną w głowach – tak samo jak wierszyki!

O: -Hello Everyone! My name is Oddy, I’m Oddy the cat!

      I’ve got a rainbow tail and a big hat!

O: -In my magic forest I have got many friends.

All friends together:  – Hello Oddy!

O: – Hi everybody!

Dzieci przywiązują się do bohaterów opowieści, przez co nie mogą się doczekać poznania nowych przygód Oddiego i jego przyjaciół, co wspaniale rozbudza ich wewnętrzną motywację do nauki! Jeśli chcesz dowiedzieć się od dziecka, czego się dziś uczyło, spróbuj zapytać je o to co robił kotek Oddy. Dzieci chętnie wtajemniczają rodziców w przygody z Zaczarowanego Lasu, o ile nie są akurat głodne lub zmęczone. 😉 A tak całkowicie serio – łatwiej jest im zapamiętać nowe informacje w tak wyraźnym i barwnym kontekście. Ciekawiej jest przecież opowiedzieć o tym, że zgraja z Zaczarowanego Lasu wylądowała w krainie luster i wyglądała w nich prześmiesznie, niż powiedzieć “dzisiaj uczyliśmy się kształtów”.

Przepiękne flashcards pomogą w utrwaleniu słownictwa i nauce czytania.

Gdy story time wraz z utrwalaniem słownictwa dobiegnie końca, przyjdzie czas na multisensoryczne aktywności! Podczas wykonywania zadań dzieci będą zachęcane do proszenia o potrzebne materiały po angielsku „Pencil, please!”, “Glue, please!”.


Zadania to czasami projekty artystyczne, czasami układanie klocków z alfabetem, a czasami przygotowywanie sałatki warzywnej! Wszystko po to by wywołać jak najwięcej pozytywnych emocji i pobudzić jak najwięcej zmysłów! Pozytywne emocje nie tylko pomagają w adaptacji, ale też w budowaniu wytrwałości w dążeniu do celu oraz w otwieraniu głowy na nowe myśli, koncepty i rozwiązywanie problemów. Dzięki temu umysł jest bardziej chłonny i łatwiej jest mu się uczyć. 🙂 Szczęście i poczucie bezpieczeństwa odgrywają ogromnie ważną rolą w przyswajaniu nowych informacji!

A zmysły? Dziecko poznaje świat całym sobą, dlatego w nauce angielskiego skorzysta ze wszystkich zmysłów! Poprzez swoje 5 senses, czyli dotyk, smak, wzrok, węch i słuch dziecko będzie w naturalny sposób przyjmować nowy język, a do tego rozwinie swoją zręczność, koordynację, muzykalność i wiedzę o świecie!

Po intensywnym skupieniu przyjdzie czas na rozluźnienie! Z pomocą przyjdą zabawy i piosenki ruchowe. Ostatnia z nich zapowie pożegnanie i koniec lekcji.

Goodbye, goodbye. It’s time to go.

Goodbye, goodbye. I don’t want to go.

See you later, alligator.

Bye bye bye, butterfly. ? Goodbye!

See you later alligator!